De Tommy Hilfiger brillen zijn aantrekkelijk. Dit brillenmerk combineert gek genoeg klassiek met een klein beetje Amerikaanse studentikoos. De brillen zijn hoe dan ook altijd stijlvol, zowel de zonnebrillen als de correctiebrillen. Binnen deze brillencollectie is er veel variatie en keuze. Van uiterst extravert tot gedistingeerd. De basis voor een goede Tommy Hilfiger bril is hoe dan ook klassiek met een eigentijdse twist. Dat maken deze brillen bijzonder en uniek.
De keuze is ruim wanneer het om de brillenmerk gaat. Er hangt altijd een jeugdige en frisse uitstraling rond ieder montuur, met veelal het gebruik van de kenmerkende rode, witte en blauwe kleur. De brillen van Tommy Hilfiger staan voor de Amerikaanse lifestyle.
Tommy Hilfiger brillen zijn modebewust
Het modemerk werd door Hilfiger in 1951 opgericht en is inmiddels een wereldwijd geliefd merk. Het valt vooral in de smaak bij iedereen die positief en actief in het leven staat. Mensen die geen enkele uitdaging in de weg staan en een sterk groepsgevoel hebben.
Je zou kunnen zeggen dat de Tommy Hilfiger brillen het modebewuste gevoel ademen. Altijd bomvol met een eigen stijl. Dit zie je bijvoorbeeld terug in de kledinglijn van dit modemerk. Hilfiger combineert haar brillen zodanig dat deze in de meeste gevallen in eerste instantie niet zo opvallen, maar wanneer je een beter blik werpt vol zitten met details. Kwaliteit staat dan ook hoog in het vaandel. In een poging om zijn horizon te verbreden en zijn creatieve visie te ventileren, begon hij begin jaren tachtig een lijn van trendy sportkleding te ontwerpen. Deze nieuwe lijn was erg populair en hij breidde hem snel uit met een herenlijn, en vervolgens een dameslijn, gevolgd door parfums. Het bedrijf groeide exponentieel in deze periode en in 1992 ging het bedrijf naar de beurs. Het bracht meer kapitaal binnen voor de ontwikkeling van een volledige reeks accessoires, waaronder de brilmonturen van Tommy Hilfiger.
Geschiedenis van Tommy Hilfiger
Hoewel mode zijn belangrijkste passie en drijvende kracht was, geniet Tommy Hilfiger van de publieke aandacht en is hij betrokken geweest bij veel verschillende soorten media. Hij heeft verschillende boeken geschreven, waaronder ‘All American: A Style Book’, geschreven in 1997; “Rockstijl: een boek van rock, hiphop, pop, r & b, punk, funk en de modes die deze geluiden weergeven”, geschreven in 2000; “New England Style”, geschreven in 2003; “New England: Icons, Influences, and Inspirations from the American Northeast,” geschreven in 2004; en “Iconic America: A Roller-Coaster Ride through the Eye-Popping Panorama of American Pop Culture,” geschreven in 2007.
De brillen collectie van Tommy Hilfiger
Brillencollecties van Tommy Hilfiger omvatten optische monturen en zonnebrillen die de jeugdige geest en oneerbiedige houding weerspiegelen als de kern van de identiteit van het merk. De collecties worden geproduceerd en gedistribueerd door Safilo Group, de volledig geïntegreerde Italiaanse brillenmaker en wereldwijde distributeur die dateert uit 1878.